Melding verbergen

Door deze website te gebruiken accepteer je de cookies zoals beschreven in het cookiebeleid. Wat betekend dit voor jou?

Week van de veiligheid

Van 5 tot 12 oktober 2020 staat veiligheid centraal in de jaarlijkse Week van de Veiligheid. In deze week is er extra aandacht voor veiligheid in en rondom de winkel. Alle supermarkten controleren de technische veiligheidsmaatregelen: verlichting binnen en buiten, detectiepoortjes, sloten, etc.). Maar de belangrijkste maatregelen zijn de veiligheidsprotocollen, veiligheidsafspraken en de consequente naleving ervan door alle medewerkers. 

Zo'n 260.00 medewerkers werken met veel plezier in de supermarkten. Zij zetten dagelijks hun beste beentje voor om klanten te helpen en het boodschappen doen een fijne ervaring te maken. Veruit de meeste kanten waarderen dat en laten dit ook blijken. Toch maken winkelmedewerkers ook wel eens mee dat dat klanten vervelend, of zelfs agressief reageren. Zo kan een klant boos rreageren omdat die gefrustreerd en teleurgesteld is. Soms kan een klant ook doelgericht iets van je gedaan willen krijgen door je te intimideren.  

Oké. Kijk even mee

Deze animatiefilm laat vijf voorvallen zien waarbij je te maken kan krijgen met agressie of intimidatie en geeft uitleg en tips over hoe je met deze situaties om kan gaan. In alle situaties geldt altijd: Veiligheid voorop! Voor jezelf, voor je collega's en voor de klanten in de winkel. 

Het is goed om als winkelmedewerker hierop voorbereid te zijn. Hoe herken je soorten agressief gedrag en hoe ga je daarmee om? Wanneer probeer je zelf een situatie op te lossen en wanneer roep je jouw leidingevende erbij? Door een goede voorbereiding sta je sterker in je schoenen en laat jij je bij intimidatie niet van de wijs brengen. Om je hierbij te helpen hebben we de training De situatie de baas gemaakt. Klik op de button en volg de training. Veel succes en leerplezier! 

 

Afschermen pinnen

Wees alert en voorkom dat bij klanten hun pincode wordt afgekeken. Is de klant toch slachtoffer geworden? Meld verlies of diefstal van de betaalpas onmiddellijk bij je bank en laat de pas blokkeren; Laat altijd aangifte doen bij de politie.

Sluit menu