Ruim 330.000 medewerkers werken met veel plezier in de supermarkten. Zij zetten dagelijks hun beste beentje voor om klanten te helpen en het boodschappen doen een fijne ervaring te maken. Veruit de meeste kanten waarderen dat en laten dit ook blijken. Toch maken winkelmedewerkers ook wel eens mee dat dat klanten vervelend, of zelfs agressief reageren. Zo kan een klant boos reageren omdat die gefrustreerd en teleurgesteld is. Soms kan een klant ook doelgericht iets van je gedaan willen krijgen door je te intimideren.
Het is goed om als winkelmedewerker hierop voorbereid te zijn. Hoe herken je soorten agressief gedrag en hoe ga je daarmee om? Wanneer probeer je zelf een situatie op te lossen en wanneer roep je jouw leidingevende erbij? Door een goede voorbereiding sta je sterker in je schoenen en laat jij je bij intimidatie niet van de wijs brengen. Zo blijf je de situatie de baas.
Klik op de button om de training De situatie de baas te volgen. Doe na afloop het examen en voeg je certificaat toe aan je opleidingenpaspoort. Veel succes en leerplezier!